söndag 31 juli 2011

Äntligen en telezoom! / Finally a tele zoom!

Äntligen har jag tagit mig råd att köpa en telezoom! Det blev en begagnad Nikkor AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED. Redan samma dag jag köpte objektivet, kunde jag inte hålla mig, utan gick ut för att testa det. Här kommer några av de fågelbilder jag tog den dagen:



Gräsand i Rådasjön / Mallard in the Rada lake




Större hackspett på Labera / Great Spotted Woodpecker at Labera








Nötväcka på Labera / Nuthatch at Labera




Vad är detta för en liten krabat? / What sort of chap is this?




Kråka på Labera / Carrion Crow at Labera




Pilfink på Labera / Tree Sparrow at Labera




Ännu fler pilfinkar på Labera / Even moore Tree Sparrows at Labera




Detta tror jag är en ladusvala / I think this is a Swallow




Den lille söte rödhaken / The little sweet European Robin




Och vem är detta? / And who is this?














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar